Droomvlucht over de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Renate Broeksteeg - WaarBenJij.nu Droomvlucht over de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Renate Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Droomvlucht over de Grand Canyon

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 Juli 2019 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Dag 5.
Dit moment, deze dag, in 1 woord geweldig!

Wederom kei vroeg vertrokken naar de Grand Canyon.
De route liept via route 66.

Even een stop bij de zeer gezellig klein stadje langs deze weg.
Alles was daar oud.
De auto’s, de inhoud van de winkeltjes, de mensen en vooral de geur!

Wel is het in dit geval een film set geworden voor vele bekenden films..
Ach dan doen we er toch ook een schepje bovenop.

Hop, hop de bus weer in en de reis kon zich vervolgen.

Wie ging er een lange vlucht doen boven de Grand Canyon en wie de kortere vlucht.
De keuzes werden vrij snel gemaakt en er waren twee mooie groepen ontstaan.

En daar kwamen we aan in het park. We hebben eerst eens zelf de boel verkend. Het eerste moment dat je een panorama beeld krijgt van deze omgeving is zo indrukwekkend, dat is met weinig woorden te beschrijven. Zo gaaf!

Na een kleine wandeling en wat te hebben gedronken gingen we met de bus naar de “toren”.
Het moment was daar.
Zo zenuwachtig om het feit dat ik maar geen last van hoogtevrees zou hebben in de helikopter.
Bij aankomst werden we gewogen en in 3 groepen van 6 verdeeld.
Ik had de kleur oranje samen met Sharon.
We wilde zo graag voorin de helikopter zitten en ja hoor, gelukt!
We hadden een vrouwelijke piloot en dan kwam Sharon en ik met de op de achterbank 4 andere reisgenoten.

Bij het opstijgen even een kriebel in mijn buik maar deze was zo weer verdwenen.
Het moment is amper te beschrijven, maar met bijpassende muziek die uit de koptelefoon kwam en het feit dat je een kleine ruimte deelde met nog 5 enthousiasteling werd je meegetrokken in het wauwmoment.
We vlogen eerst over de bomen en toen...... zo MOOI!
De kleureffecten en alles er omheen was onbeschrijfbaar.
De tranen springen je dan echt in de ogen.
Je kunt proberen om het vast te leggen op foto of film, maar dat is haast niet te doen.

Na 45 min genieten vlogen we weer terug en hebben we nog wat foto’s op de grond gemaakt.

Wat was dit een dag zeg, we hebben doodmoe nog in de bus nagekletst.
Bij het hotel aangekomen met z’n weer wat gegeten en bij de openhaard (niet aan natuurlijk ;-)) later op de avond nog een drank je gedaan.

Voldaan in slaap gevallen met een nieuwe dag in het vooruitzicht!

• 18 Juli 2019 - 06:39

Yvonne :

Super vet

• 19 Juli 2019 - 16:59

Danny:

Dat is echt wel gaaf om mee te maken!!!!

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Amsterdam
Dag 18: Aankomst Amsterdam
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

We overnachten aan boord van het legendarische stoomschip Queen Mary.

Vanaf Schiphol vliegen we rechtstreeks met KLM naar Los Angeles, in het westen van de Verenigde Staten. Wanneer we na circa elf uur voet op Amerikaanse bodem zetten en de douaneformaliteiten hebben doorlopen, staat de enthousiaste reisleider al op ons te wachten. Na een korte kennismaking rijden we door het kenmerkende drukke verkeer van Los Angeles naar ons hotel, ten noorden van de stad.

Creatieve en uitgestrekte metropool
Los Angeles is een dynamische, creatieve smeltkroes van culturen bestaande uit verschillende wijken die op grote afstand van elkaar liggen. Van Downtown Los Angeles is het ruim 10 kilometer naar Hollywood, 24 kilometer naar Santa Monica, 26 kilometer naar Venice Beach en 42 kilometer naar Anaheim. Wanneer je de verschillende stadsdelen bezoekt, word je echter al snel verliefd op deze veelzijdige metropool.
Filmset
Los Angeles is het kloppende hart van de Amerikaanse entertainmentindustrie en je waant je hier bijna op een filmset. Veel bekende bezienswaardigheden heb je ongetwijfeld eerder in een film of serie gezien.

Dag 2 Los Angeles

In de ochtend staat een stadstour op het programma, waarbij we de belangrijkste hoogtepunten van de stad zien. We brengen een bezoek aan Hollywood, Beverly Hills en downtown LA. Aansluitend krijg je een heerlijke welkomstlunch van ons aangeboden. 's Middags kun je optioneel een bezoek brengen aan het beroemde Getty Museum en de mondaine badplaats Santa Monica, die jarenlang het decor voor de tv-serie 'Baywatch' vormde.

Hollywood: roem en glamour
De naam Hollywood is onlosmakelijk verbonden met glamour, roem en geld. De reuzenletters in de heuvels van Hollywood zijn uitgegroeid tot het symbool van de Amerikaanse filmindustrie. Bezoekers kunnen hier een glimp opvangen van megasterren als George Clooney, Johnny Depp en Nicole Kidman. Mocht je niet het geluk hebben om één van deze sterren tegen het lijf te lopen, dan biedt de Walk of Fame een goed alternatief. In 1958 is begonnen met een traject van stervormige tegels die elk zijn gewijd aan een filmster of artiest.

Beverly Hills: de pronkkamer van Los Angeles
Net ten westen van La Cienega Boulevard begint het stedelijk landschap langzaam te veranderen. Schone straten, exclusieve winkels en luxelimousines maken duidelijk dat je zojuist Beverly Hills betreden hebt. Wie echter niet bereid is om een maandsalaris te spenderen aan een shirt of een flesje parfum kan zich beter beperken tot het bekijken van de etalages.

Downtown Los Angeles: dynamisch en veelzijdig
Van het Mexicaanse El Pueble de Los Angeles tot China Town en van Little Tokyo tot Financial District; Los Angeles heeft één van de meest multiculturele binnensteden ter wereld.

•Getty Museum & Santa Monica
Dag 3 Los Angeles - Laughlin
Reisafstand 520 km / circa 6 uur in de bus

Joshua Tree National Park
Op weg naar Laughlin bezoeken we Joshua Tree National Park. Een natuurpark middenin de woestijn met vreemdsoortige planten en rotsformaties. We overnachten in de casinoplaats Laughlin aan de Colorado rivier.

Joshua Tree National Park
De fotogenieke Joshua Trees met hun bosjes spitse bladeren kunnen ruim 900 jaar oud worden. De bomen kregen hun naam in de 19de eeuw van een groep mormoonse kolonisten die met hun huifkarren door de Mojava woestijn reisden. De vorm van de bomen herinnerde hen aan profeet Jozua, die met zijn armen omhoog naar de hemel reikt.

Dag 4 Laughlin - Grand Canyon
Reisafstand 440 km / circa 5 uur in de bus

Deels via de beroemde Route 66 reizen we naar de Grand Canyon. Diverse overblijfselen uit vroegere tijden herinneren aan de glorie van deze historische autoweg die Los Angeles met Chicago verbond. Vanmiddag hebben we een eerste kennismaking met een van de zeven natuurlijke wonderen van de wereld, de Grand Canyon.

De Grand Canyon
De Grand Canyon is met afstand de meest spectaculaire kloof van de Verenigde Staten! De Colorado rivier heeft in de loop der tijd deze canyon uitgesleten tot een diepte van meer dan 1.600 meter. Je zult versteld staan van de grootte van dit natuurwonder; de Grand Canyon is 446 kilometer lang en 29 kilometer breed.

Dag 5 Grand Canyon

Helikoptervlucht boven de Grand Canyon
Vandaag staat opnieuw een bezoek aan de Grand Canyon centraal. In het ochtendlicht is deze op zijn mooist. In het park kunnen we ons met de pendelbus laten vervoeren naar verschillende spectaculaire uitzichtpunten. Ontdek één van de vele wandelroutes. Optioneel kun je een helikoptervlucht maken over dit natuurwonder. Pas dan zie je de canyon in al zijn grootsheid!

•Grand Canyon rondvlucht per helicopter
•Grand Canyon rondvlucht per vliegtuig
Dag 6 Grand Canyon - Moab
Reisafstand 550 km / circa 6,5 uur in de bus

We laten de immense Grand Canyon achter ons en bereiken Monument Valley. De beroemde rode zandsteenrotsen en tafelbergen omringd door een woestijnlandschap is misschien wel het meest gebruikte decor voor Westernfilms. Optioneel kun je een tour met een Navajo Indiaan maken die je dichterbij de prachtige rotsformaties brengt en u de verborgen wonderen toont. Via het Goosenecks State Park, een diepe en indrukwekkende Canyon waar de Colorado rivier doorheen kronkelt, bereiken we Moab.

Goosenecks State Park
De sterke San Juan River heeft hier een droog plateau gegraven en bochten gevormd die gelijkenissen vertonen met de vorm van een ganzenhals. Vanaf een ruim 300 meter hoger gelegen uitzichtpunt hebben we een vrij uitzicht over de bochtige rivier.

•Monument Valley Tour

Dag 7 Moab
Death Horse Point view
Een hele dag om het beroemde Dead Horse Point en Arches National Park te verkennen. Het Dead Horse Point is één van Utah's meest spectaculaire uitzichtpunten. Vanaf dit punt kijk je uit op de 600 meter lager gelegen Colorado rivier die om het rotsplateau heen kronkelt. In het Arches National Park staat je de grootste verzameling bogen ter wereld te wachten (meer dan 2.000 zandstenen bogen!) We stoppen bij een uitzichtpunt welke ons de beroemde Delicate Arch laat zien, een natuurlijk amfitheater omringend door een berglandschap.

Arches National Park
Er is geen plaats ter wereld waar door natuurlijke krachten gevormde stenen bogen en rotsbruggen zo talrijk zijn als hier. Delicate Arch is de meest beroemde formatie in het park. Deze evenwichtige oude rotspoort trekt fotografen vanuit de hele wereld!

Dag 8 Moab - Bryce Canyon
Reisafstand 450 km / circa 5,5 uur in de bus

We reizen naar het Capitol Reef National Park. De Waterpocket Fold is een 160 kilometer lange rotsmuur in de aardkorst die dit park kenmerkt. Ook het Goblin Valley State Park staat op het programma met z'n vele fantasierijke rotsfiguren. Overnachting bij Bryce Canyon.
Dag 9 Bryce Canyon

De prachtige kleuren van Bryce Canyon
Vandaag brengen we een bezoek aan Bryce Canyon, ongetwijfeld een hoogtepunt van onze rondreis. De amfitheaters met z'n kleurige rotsformaties (ook wel hoodoos genoemd) zijn in het ochtendlicht op z'n mooist. De hoodoos en kleuren lijken continu te veranderen en zullen je voorstelling te boven gaan. Er rijden shuttlebussen naar diverse uitkijkpunten en je kunt een wandeling maken tussen deze wonderlijke creaties, pas dan zie je de grootsheid van de natuur!

Bryce Canyon National Park
Kenners noemen Bryce Canyon één van de meest bijzondere natuurspektakels van Amerika. Het betoverende landschap bestaat uit duizenden rode rotsnaalden en stenen torens. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is het geen kloof maar een formatie van het Colorado Plateau. De ondergaande zon zorgt voor prachtige kleurschakeringen op de hoodoos.

Dag 10 Bryce Canyon - Las Vegas
Reisafstand 410 km / circa 5 uur in de bus

Uitzicht over Zion National Park
Op weg naar Las Vegas rijden we door het Zion National Park, een imponerende roodkleurige zandstenen kloof. 's Middags komen we aan in de fantasiestad Las Vegas. 's Avonds kun je optioneel een Las Vegas by night tour maken waarbij je de beroemde lichtshow in Fremont Street, het oorspronkelijke Las Vegas, bezoekt. We verblijven in een hotel op de beroemde Strip.

Zion National Park
Kenmerkend voor het landschap van Zion National Park is de door de Virgin River uitgeslepen Zion Canyon met ruim 900 meter hoge rotswanden. Verschillende wandelpaden leiden bezoekers langs de mooiste uitzichtpunten.

•Las Vegas Night Tour

Dag 11 Las Vegas

Hotel New York in het bruisende Las Vegas
In deze stad midden in de woestijn zult u zich geen ogenblik vervelen

Vandaag heb je alle vrijheid om Las Vegas en zijn attracties te bekijken. Neem een rollercoaster door New York of vaar in een gondel door overdekt Venetië. Bekijk de Eiffeltoren en de fonteinen van het Bellagio en vergeet niet bij één van de vele 'wedding chapels' langs te gaan, waar al velen elkaar het jawoord gaven. Je kunt aan de drukte van de stad ontsnappen door een bezoek te brengen aan het prachtige kleurrijke woestijnlandschap van Death Valley (optioneel).

•Death Valley National Park
Dag 12 Las Vegas - Visalia
Reisafstand 590 km / circa 7 uur in de bus

Vandaag reizen we door de Mojave Woestijn naar het spookstadje Calico. Van 1881 tot 1896 was Calico een welvarend zilvermijnstadje, maar toen er een einde kwam aan de "silver rush" veranderde het in een spookstadje. Na dit bezoek reizen we verder de staat Californië in. We hebben twee overnachtingen in Visalia.

Dag 13 Sequoia National Park
Reisafstand 260 km / circa 5 uur in de bus

Sequoia bomen in Sequoia National Park
In het Sequoia National Park bezoeken we de reusachtige Sequoia Trees, deze hoge bomen bereiken soms een hoogte van meer dan 80 meter en zijn de meest volumineuze bomen ter wereld. Het kan overigens behoorlijk fris zijn in dit park.

Sequoia National Park
Het Sequoia National Park is opgerich ter bescherming van de Sequoia mammoetbomen, waarvan sommige 2500 jaar oud zijn. Kenmerkend is de serene rust die zelden door een auto wordt verstoord die over de enige weg in het park rijdt.

Dag 14 Visalia - Yosemite
Reisafstand 375 km / circa 5 uur in de bus
Yosemite National Park, een van de mooiste nationale parken van Amerika
We rijden naar grotere hoogte, wat te merken is aan het dalen van de temperatuur. Yosemite National Park is een wonderschone plek die opduikt uit het niets. Een gebied met bergbeekjes, watervallen en prachtige rotsformaties.

Yosemite National Park
Diepgroene naaldbossen, watervallen, uitgestrekte graslanden en kaarsrechte granietwanden zijn kenmerkend voor Yosemite National Park. Het park ligt op de westelijke flank van de Sierra Nevada en is in 1890, als één van de eerste gebieden in de Verenige Staten, uitgeroepen tot beschermd natuurgebied. Yosemite Valley is één van de bekendste plekken in het park.